torstai 5. maaliskuuta 2015

Viimeviikkojen heppailut

Jaahas, taukoa on vierähtänyt jo pitkän aikaa, anteeksi siitä! Tänään ajattelin vähän kertoa viimeaikojen heppailuista.
Eli siis oon alottanut Iitun kanssa päivystyksen aina maanantaisin  (ollaan päivystetty jo jonkin aikaa), eli hoidetaan iltatalli. Yhdestä päivystyksestä saa aina yhden itsenäisen ratsastuksen viikonloppuisin. Kun me tehdään Iitun kanssa yhdessä tallit niin käydään myös yhdessä ratsastamassa joka toinen viikonloppu. Olen tietenkin jatkanut tunneilla käymistä ihan normaalisti. Käydäänpäs läpi tämän, ja viimeviikon ratsastustunnit.

24.2 Olin tunnilla Nopsan kanssa, Ansku piti sen tunnin. Meillä oli pienimuotoinen estetunti, jos sitä niin voi sanoa kun meillä oli vain kavaletteja ja yksi pieni este. Tultiin aluksi käynnissä puomeja ja tehtiin voltteja, jolloin Nopsa oli tosi rauhallinen. Tehtiin niitä myös ravissa ja välillä vauhtia tuli puomiväliin liikaa mutta ei paljon. Ansku nosti ne kavaleteiksi ja ne menivät pääasiassa rauhallisella tahdilla. Sitten tultiin kavalettien jälkeen ristikolle. Minulla ensimmäinen kerta meni hyvin, mutta seuraavalla kerralla Nopsa-herra päättää että nythän laukataan, joten tultiin ravikavaletit nopealla ravilla jonka jälkeen Nopsa siirtyi laukalle niin jouduin tekemään tosi monta volttia että sain sen takaisin raviin. Jatkettiin siitä sitten ristikolle josta Nopsa tuli tarkoituksellisesti laukalla alas. Vielä loppukäynnit ja isot taputukset hepalle.



3.3 Menin Stokkiksella. Tunnin alussa otettiin alkuravit pääty-ympyröillä ja siinä samalla sitten nostettiin laukkaa jonkun aikaa. Vaihdeltiin välillä tietenkin myös suuntaa. Otettiin sitten käyntiin ja alettiin tekemään suorilta linjoilta pohkeenväistö ensin uralle ja kun tämä meni yksitellen hyvin sai myös lisätä väistön takaisin suoralle linjalle. Olimme Stokkiksen kanssa ensimmäisiä, jotka saivat tehtävän tehtyä kunnolla ja sai alkaa kävelemään uralla kunnes muut olivat myös valmiita. Sen jälkeen otettiin pääty-ympyröillä taas laukkaa, loppuravit ja -käynnit. Stokkis meinasi laukassa (ja ennen ja jälkeen nostoa) viedä minua, mutta kyllä se lopulta rauhoittui. Mun oli vaan tosi hankala istua siellä, en tiedä miksi, koska aiemmin mulla ei ole ollut Stokkiksella istumisvaikeuksia.



Valitettavasti minulla ei ole ikinä kuvaajaa mukana, niin ei tule kuviakaan. Viikonloppuna olen taas menossa ratsastamaan, yritän sieltä saada kuvia/videota sitten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos kommentoit blogiini, olet ihana!♥ Tervetuloa uudelleen :)