sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Ratsasteluja

Eli olin viime viikolla ratsastustunnilla, ja menin Kamilla. Kami on hoitaessa ja varustettaessa rauhallinen, mutta kentälle mentäessä tamma tuleekin täyteen virtaa!
          Käynti ja ravi meni erityisen hyvin volteilla ja suorilla linjoilla. Jonkun ajan päästä tehtävä oli sellainen: lyhyen sivun lopusta käännytään uran sisäpuolelle ja nostetaan laukka, suoran linjan keskellä puomin kohdalla raviin, sai tehdä ravivoltin kentän keskikohtaa kohti, ja sitten taas voltin jälkeen laukkaa pari askeltä ja raviin takaisin sivun lopussa. Ravivoltit oli myös käytössä lyhyen sivun keskellä.  Tämä ei onnistunut meiltä ollekaan, nimittäin heti kun Kami aavisti että olin lähenemässä laukannostopaikkaa, se nosti päänsä pystyyn ja lähti juokseen innoissaan eteenpäin. Ei onnistunut, vaikka otin pariaskelta käyntiä ennen nostoa, joten opettajakin sanoi minulle että jätä laukannostot kokonaan tekemättä, kerran allasi on kuumuva hevonen.


Kami

          Lauantaina minulla oli heppakerho, ja jäimme Iitun kanssa loppupäiväksi tallille. Muutaman tunnin kuluttua kävelitymme Iitun kanssa Piliä maneesissa, Rebecka (en oo varma kirjoitetaanko se noin) oli myös mukana Melviksellä. Pili on kiva ratsastaa, harmi kun se oli aikaisemmin ontunu pitkän aikaa nii sillä ei voi nyt muutakun kävellä. Lopuksi makasin Pilin selässä ja tein maailmanympärimatkan. Olin juuri sivuttain, ja Ronja veti mua jalasta nii liusuin sieltä alas xD Sit hoidin Pilin ja jätin karsinaan syömään. Pilistä on tullut hirveen läski, ko se on ollt ontumisen takia lomalla syksystä lähtien. Se on oikeesti niinkuin sohvalla istuisi siellä sen jättimäisessä, pehmeässä, leveässä ja lämpimässä selässä. Toivottavasti rakas tulee kohta kuntoon ♥


Pili♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos kommentoit blogiini, olet ihana!♥ Tervetuloa uudelleen :)